Publicacions

El arte de la pintura y el dibujo

Visiones 1400-1800

Rosa Mª Creixell Cabeza

2015, 30 x 25 cm. Pàg. 224

ISBN: 978-84-606-8885-3

L’art de la pintura i el dibuix. Visions 1400 – 1800 és el nou llibre-catàleg editat per la Fundació Mascort amb motiu de l’exposició homònima, visitable de juny a octubre de 2015. Inclou un recorregut artístic de les obres des del segle XV fins als primers anys del segle XIX, que ha reunit durant la seva vida Ramon Mascort Amigó: des de la pintura religiosa sobre taula o llenç dels segles XV al XVII, als dibuixos italians i espanyols del Renaixement i del segle XVII, a la pintura de paisatges i vedutas del XVIII i primers anys del XIX.

Destacats autors internacionals com Juan Pantoja de la Cruz, Luca Giordano, Luca Cambiaso o Lorenzo Possi configuren la col·lecció. L’estudi i la catalogació de les obres ha estat a càrrec a la doctora en Història de l’Art, Rosa M. Creixell, professora a la Universitat de Barcelona. L’edició mostra les obres a color, textos explicatius i traducció dels textos introductoris a l’anglès i francès.