Publicacions

Valentí Fargnoli (1885-1944)

De la fotografia artística a la Nova Objectivitat

Marta Grassot i Radresa

El preu original era: 25,00€.El preu actual és: 22,50€.

2013, 25 x 21 cm. Pàg. 204

ISBN: 978-84-616-6928-8

Per a millor coneixement del fons de la col·lecció de fotografies de Valentí Fargnoli que custodia, la Fundació Mascort ha editat un catàleg amb 536 imatges de la col·lecció pròpia (i 11 imatges procedents d’altres arxius), 288 de les quals són en suport vidre, i d’entre aquestes, 230 es consideren imatges inèdites, ja que no s’ha localitzat cap altra còpia, a data d’avui, entre els diferents arxius i col·leccions de fotografia més importants que custodien imatges del fotògraf.

El fotògraf Valentí Fargnoli va esdevenir, amb la seva tècnica i sensibilitat, testimoni dels primers quaranta anys del segle XX, desplaçant-se de poble en poble amb la seva bicicleta i càmera en mà. Immortalitzà paisatges, pobles i ciutats, retrats, oficis, indústries.Les imatges incloses al catàleg i a l’exposició comprenen el període de la seva activitat, del 1910 al 1944, i ens mostren des del Fargnoli més artístic que fotografiava per a concursos, passant pel seu vessant més reporter o documental fins al Fargnoli més avantguardista.

L’edició del catàleg és en català i amb resum dels textos explicatius en castellà, anglès i francès.

Oferta!