Publicacions

Rosa Mª Creixell Cabeza

2009, 30 x 25 cm. Pàg. 247

ISBN: 978-84-613-2662-4

El llibre José María Mascort. La força del paisatge, publicat per la Fundació Privada Mascort i escrit per la doctora i professora en Història de l’Art a la Universitat de Barcelona, Rosa M. Creixell, és el primer estudi sobre la vida i obra del pintor de Torroella de Montgrí José María Mascort Galibern. L’obra aborda a més de la biografia personal del pintor, l’estudi i anàlisi de la seva prolífera obra pictòrica – on predominen els paisatges del Montgrí – i les relacions amb artistes de la seva època com Joaquim Mir. L’estudi es completa amb la catalogació de 676 obres conservades en col·leccions particulars, la pròpia Fundació Mascort i algunes institucions públiques.