Publicacions

Rosa Mª Creixell Cabeza

2016, 30 x 25 cm. Pàg. 224

ISBN: 978-84-608-8265-7

Amb motiu de l’exposició Pintura espanyola a la Col·lecció Mascort. Visions 1800-1950, la Fundació Mascort edita un llibre-catàleg homònim, escrit per la doctora en Història de l’art Rosa Maria Creixell, professora a la Universitat de Barcelona. S’han estudiat i catalogat totes les obres, reproduïdes en color en aquesta edició, i amb traducció dels textos introductoris a l’anglès i francès.

Autors cabdals com Josep Cusachs, Marià Fortuny, Martín Rico, José Navarro, Joaquín Luque Roselló, Arcadi Mas i Fondevila, Joaquim Mir, Cecilio Pla, entre d’altres, hi són representats a través d’obres poc conegudes i interessants, com Naranjos en la Huerta del Retiro, de Martín Rico l’any 1875, que destaca per la magnífica captació de la llum i ambient d’aquest indret històric a Sevilla; Copia de dos cabezas de La rendición de Breda de Velázquez de Marià Fortuny, de c. 1860-67, realitzat durant la seva etapa d’estudi dels mestres clàssics al Museo del Prado. Una tercera obra a subratllar seria Maniobra de división de Josep Cusachs,  gràcies a la qual l’artista aconseguiria la medalla d’or a l’Exposició Internacional de Berlin l’any 1891.