Publicacions

Josep A. Cerdà i Mellado

2012, 30 x 25 cm. Pàg. 528

ISBN: 978-84-615-8878-7

La Loza Catalana de la Colección Mascort és el catàleg que acompanya la gran exposició sobre pisa catalana exhibida a la Fundació Mascort, l’any 2012. En el llibre s’hi mostren més de 600 peces de ceràmica catalana, datades entre els segles XIV i XIX: plats, plates, sotacopes, escudelles, oueres, gerres d’aiguamans, beneiteres i altres formes ceràmiques. En destaca un important conjunt de pots i d’orses de farmàcia, amb exemplars d’una gran raresa. Les fotografies són totes grans i a color, per permetre veure-les amb detall. S’acompanya cada peça amb una acurada descripció. A més del catàleg, es donen a conèixer els resultats de l’anàlisi de pastes fetes en algunes peces, per determinar-ne el lloc d’elaboració. A les pàgines introductòries hi ha un complet treball sobre les influències que va rebre la pisa catalana, un estudi sobre la pisa barcelonina del segle XVIII, i un altre sobre la ceràmica farmacèutica fets ambdós amb documentació inèdita. Es tracta d’un llibre absolutament imprescindible per a qui estigui interessat per la pisa, en general i, encara més, per la pisa catalana, en particular.