Parella de plats

Ceràmica
Barcelona, últim terç del s. XVII- principis del s. XVIII

Ceràmica tornejada, pintada i esmaltada

37,2 cm (diàm.) i 38 cm (diàm.)
La loza catalana
Ceràmica
Barcelona, últim terç del s. XVII- principis del s. XVIII

Ceràmica tornejada, pintada i esmaltada

37,2 cm (diàm.) i 38 cm (diàm.)

Es tracta de dos plats de ceràmica blava de grans dimensions, amb ala i de base anular. L’ala està decorada amb una sanefa formada per la repetició d’un motiu semblant a les blondes o puntes, una mena de semicercles concèntrics creuats per unes línies paral·leles més fines, rematades per un punt més gruixut.

Al fons de cada plat apareix pintada una figura humana, a un d’ells hi trobem una senyora i a l’altre un senyor, tots dos vestits a la moda afrancesada i col·locats sobre uns motius caliculars.

La loza catalana

La ceràmica catalana de la Col·lecció Mascort, s. XIV-XIX. Casa Galibern-Fundació Mascort, Torroella de Montgrí, 1 de juny-28 d’octubre de 2012.

CERDÀ, J. A., La loza catalana de la Colección Mascort. Torroella de Montgrí: Fundació Privada Mascort, 2012, p. 98.

Altres