Petit Beaulieu

Gravat
París, c. 1662

Les Plans et Profils des principales Villes et lieux considerables de la Principauté de Catalogne
Sébastien de Pontault de Beaulieu (c. 1616-1674)

Pell, tinta sobre paper verjurat

16,5 x 11,5 cm
Aquesta peça es troba intregrada en la publicació:
La Cartografía de la Colección Mascort
Gravat
París, c. 1662

Sébastien de Pontault de Beaulieu (c. 1616-1674)

Pell, tinta sobre paper verjurat

16,5 x 11,5 cm

El llibre presenta una enquadernació en pell d’època, de pasta espanyola, llisa i tenyida amb motius jaspiats. El llom llueix un teixell amb el títol «CATALOGNE», aquest té cinc nervis i decoració floral en els espais intermitjos, amb decoracions daurades en relleu.

Es tracta d’un atles amb 116 làmines, gravades per Adam Perelle (1638-1695), de mapes i plànols dels setges i batalles de les tropes franceses a ciutats i pobles de Catalunya, dibuixats per Beaulieu.

Per les dimensions, in-quarto, del llibre, se’l coneix com a Petit Beaulieu, per a diferenciar-lo de l’obra principal del mateix autor, que s’anomena Grand Beaulieu, constituida per un número indeterminat de làmines enquadernades en dos o tres volums. Entre els gravats de l’obra que presentem, hi trobem llocs i ciutats com Barcelona, Roses, Figueres… i, com no, El Montgrí.

Aquesta peça es troba intregrada en la publicació:

La Cartografía de la Colección Mascort

La Cartografia de la Col·lecció Mascort. Escenes de la història. Casa Galibern-Fundació Mascort, Torroella de Montgrí, 16 de juny-14 d’octubre de 2018.

PADROSA GORGOT, I., La Cartografía de la Colección Mascort. Escenas de la Historia. Torroella de Montgrí: Fundació Privada Mascort, 2018, pp. 392-395.