Céramique
Barcelona, primera meitat del segle XIX

Ceràmica

58,5 x 45 cm
Cette pièce est intégrée à la publication:
Azulejos, paneles y socarrats
Céramique
Barcelona, primera meitat del segle XIX

Ceràmica

58,5 x 45 cm

El plafó de ceràmica està format per 12 rajoles quadrades policromades, de 13 x 13 cm, representant la Mare de Déu de Montserrat al centre de la composició, seguint el model iconogràfic de la “Mare de Déu en Majestat” o Sedes Sapientiae(tron de la saviesa). Apareix com a Reina, Mare i Verge.

La Verge coronada està asseguda al seu tron, amb el nen Jesús a la falda i amb una esfera a la seva mà dreta, que simbolitza el cosmos, i de la qual sorgeix un lliri amb tres flors blanques i obertes, símbol de la virginitat de Maria, i amb la mà esquerra fa el gest de protegir el seu fill. Aquest, també coronat, beneeix amb la mà dreta i amb l’esquerra sosté un orbe. A l’esquerra de la composició hi ha unes edificacions que fan al·lusió al monestir on es guarda i es venera la seva imatge. En un segon pla, trobem les muntanyes que formen el massís de Montserrat, amb les capelles disseminades al voltant del monestir.

Cette pièce est intégrée à la publication:

Azulejos, paneles y socarrats

Rajoles, plafons i socarrats de la Col·lecció Mascort. Casa Galibern-Fundació Mascort, Torroella de Montgrí, 14 de juny – 12 d’octubre de 2014.

CERDÀ, J. A., Azulejos, paneles y socarrats de la Colección Mascort. Torroella de Montgrí: Fundació Privada Mascort, 2014, p. 324, núm. 631.