Piatto da pompa

Deruta, primer terç del segle XVI

Ceràmica tornejada, esmaltada, pintada en blau i daurat

Diàm.: 40,5 cm
Cette pièce est intégrée à la publication:
Piezas escogidas
Voir catalogue
Céramique
Deruta, primer terç del segle XVI

Ceràmica tornejada, esmaltada, pintada en blau i daurat

Diàm.: 40,5 cm

El plat de ceràmica esmaltada té el fons còncau, amb base anular i ala ample, i està decorat en cobalt (blau) i reflex metàl·lic. L’ala està decorada amb motius vegetals i geomètrics dividits en compartiments i, en el fons del plat, com a motiu central es presenta una gran i bonica cérvola.

Les peces ceràmiques realitzades en reflex metàl·lic, que es feien a Manises i Paterna, van tenir gran èxit i es van exportar pel tot el Mediterrani. Itàlia, durant segles, havia importat aquest tipus de ceràmica, però no serà fins al segle XVI que la tècnica del reflex metàl·lic, de difícil i costosa pràctica, passarà a tres petites ciutats italianes: Deruta, Cafaggiolo i Gubbio. Aquest plat és un exemple de la tipologia de peces que aconseguiran fer, uns exemplars molt refinats, de gran qualitat tècnica i artística, considerades del més alt nivell de luxe.

Cette pièce est intégrée à la publication:

Piezas escogidas
Voir catalogue
Des expositions:

Peces escollides. La selecció del col·leccionista. Casa Galibern-Fundació Mascort, Torroella de Montgrí, 17 de juny-15 d’octubre de 2017.

Bibliographie:

CREIXELL, R. M., Piezas escogidas. La selección del coleccionista. 10º Aniversario. Torroella de Montgrí: Fundació Privada Mascort, 2017, p. 85, cat. 45.