Exposicions anteriors 28 juny - 14 setembre 2008

El Moble de Torroella de Montgrí i l’Empordà

(1700-1800)

Els mobles coneguts com “de Torroella” fa molt de temps que són apreciats per aquells a qui agraden els treballs ben fets; significatius per la seva bellesa i marcats per l’època de la seva creació.

D’aquests mobles en queden encara rastres dels orígens transmesos per tradició oral, moltes vegades dins les famílies que els han conservat durant generacions. Tot i que han rebut l’atenció d’algun apreciable però breu estudi, quedava pendent el deute de dedicar-los el treball científic que per la seva qualitat i importància mereixen.

La Fundació Privada Mascort de Torroella de Montgrí, que té entre els seus objectius donar suport al coneixement de l’art i les anomenades arts menors, ha cregut que era arribat el moment de contribuir que l’autora, que té ben demostrats els seus coneixements, una gran experiència i amor als mobles, pogués dedicar la seva especialitzada atenció personal i la d’un excepcional equip, a la realització d’aquest llibre i del qual podem dir que ens sentim satisfets, a l’espera de l’aprovació dels lectors.

Exposició de la Col·lecció Mascort, celebrada a la Fundació Mascort del juny al setembre de 2008, a Torroella de Montgrí, Girona

D’aquests mobles en queden encara rastres dels orígens transmesos per tradició oral, moltes vegades dins les famílies que els han conservat durant generacions. Tot i que han rebut l’atenció d’algun apreciable però breu estudi, quedava pendent el deute de dedicar-los el treball científic que per la seva qualitat i importància mereixen….