Tovalloler

Alemanya, Alps, c. 1480

Fusta de la família de les pinàcies

65 x 83 x 18 cm
Aquesta peça es troba intregrada en les publicacions:

Alguns mobles singulars
Objecte
Alemanya, Alps, c. 1480

Fusta de la família de les pinàcies

65 x 83 x 18 cm

El tovalloler de fusta és un moble accessori de cambra i, en aquest cas, representa el bust d’una dona que sosté una barra on descansaven les tovalloles. La figura va vestida segons la moda de l’època, amb un vestit cenyit amb escot en punxa amb gira i mànigues amples sobre una peça de roba interior o camisa. El cabell està totalment recollit amb un gran i senzill mocador que es creua al coll. La part inferior del bust és plana i té forma d’escut, on conserva la talla d’un altre escut de tipologia alemanya amb un elm amb plomes entre decoracions vegetals. El tovalloler conserva restes de policromia blava, excepte a la part de l’escut, on es representaven les armes de la família propietaria.

La dona té el cap lleugerament inclinat endavant i a la dreta, i l’expressió seriosa, talment com si es tractés d’una serventa que cerimoniosament assisteix al rentamans. Aquest tipus de peces eren pròpies de les cases senyorials.

Alguns mobles singulars

Alguns mobles singulars, s. XV-XVIII. Casa Galibern-Fundació Mascort, Torroella de Montgrí, 12 de juny-26 de setembre de 2010.

Alguns mobles singulars, s. XV-XVIII. Castell-Palau de la Bisbal d’Empordà, 8 d’abril-8 de maig de 2011.

Peces escollides. La selecció del col·leccionista. Casa Galibern-Fundació Mascort, Torroella de Montgrí, 17 de juny-15 d’octubre de 2017.

CREIXELL, R. M., Alguns mobles singulars, s. XV-XVIII. Torroella de Montgrí: Fundació Privada Mascort, 2010, p. 6, fig.1.

CREIXELL, R. M., Piezas escogidas. La selección del coleccionista. 10º Aniversario. Torroella de Montgrí: Fundació Privada Mascort, 2017, p. 56, cat. 16.