Parella de caixes per a perruques

Objecte
França, segle XVIII

Fusta de noguera policromada imitant la laca

10 x 29 x 22 cm
Aquesta peça es troba intregrada en les publicacions:

Alguns mobles singulars
Piezas escogidas
Objecte
França, segle XVIII

Fusta de noguera policromada imitant la laca

10 x 29 x 22 cm

Les dues caixes, de forma octogonal, estan decorades amb escenes daurades sobre fons policromat vermell, seguint la moda de les xinoiseries. Aquest terme designa les decoracions que s’inspiraven i imitaven els motius ornamentals i decoratius propis de la cultura xinesa, encara que amb el pas del temps, els europeus també hi van integrar motius japonesos.

Les peces més riques eren lacades, tot i que també era molt habitual trobar-ne de realitzades amb materials que les imitaven, com les que formen part de la Col·lecció Mascort.

Aquest tipus de caixes, destinades a guardar perruques, en francès s’anomenen boîte à perruque. Les cabelleres postisses s’utilitzaven des de l’antiguitat, sempre com a distintiu de les classes altes. A Europa es van començar a posar de moda a partir del segle XVII, especialment a França i Holanda, i la moda va perdurar fins a finals del segle XVIII.

Alguns mobles singulars
Piezas escogidas

Alguns mobles singulars, s. XV-XVIII. Casa Galibern-Fundació Mascort, Torroella de Montgrí, 12 de juny-26 de setembre de 2015.

Peces escollides. La selecció del col·leccionista. Casa Galibern-Fundació Mascort, Torroella de Montgrí, 17 de juny-15 d’octubre de 2017.

CREIXELL, R. M., Alguns mobles singulars, s. XV-XVIII. Torroella de Montgrí: Fundació Privada Mascort, 2010, p. 57, cat. 50.

CREIXELL, R. M., Piezas escogidas. La selección del coleccionista. 10º Aniversario. Torroella de Montgrí: Fundació Privada Mascort, 2017, p. 144, cat. 99.