Còpia de dos caps de la Rendició de Breda, de Velázquez Marià Fortuny

Marià Fortuny Marsal (Reus, 1838-Roma, 1874) Madrid, c. 1860-1867

Aquarel·la

10 x 13,5 cm
Cette pièce est intégrée aux publications:

Pintura española en la Colección Mascort
Piezas escogidas
Peinture
Marià Fortuny Marsal (Reus, 1838-Roma, 1874) Madrid, c. 1860-1867

Aquarel·la

10 x 13,5 cm

L’aquarel·la reprodueix, amb gran virtuosisme, dos dels personatges situats a la dreta de la composició de Velázquez. Un de perfil i l’altre de tres quarts, són soldats espanyols dels terços anomenats de Flandes que acompanyaven al general genovés, al servei d’Espanya, Ambrosio Spínola en el moment que rep les claus de la ciutat de Breda, Brabant, després d’un llarg setge.

El personatge a la dreta de la composició, que porta un barret xamberg, segons el propi Museo del Prado, sembla ser un autorretrat del mateix Velázquez.

Aquesta aquarel·la havia format part de la col·lecció americana de William Hood Stewart (Filadelfia, 1820-Paris, 1897), un hisendat del sucre a Cuba que destinà la seva fortuna a col·leccionar art. Durant anys, va recopilar en un àlbum la correspondència, records i dibuixos amb diferents pintors que el fascinaven i dels que, alhora, era mecenes. L’àlbum de Stewart fou adquirit l’any 2013 pel Meadows Museum, de Dallas (Texas).

Aquesta peça es troba intregrada en les publicacións:

Pintura española en la Colección Mascort
Piezas escogidas
Des expositions:

Pintura espanyola a la Col·lecció Mascort. Visions 1800-1950. Casa Galibern-Fundació Mascort, Torroella de Montgrí, 4 de juny-16 d’octubre de 2016.

Peces escollides. La selecció del col·leccionista. Casa Galibern-Fundació Mascort, Torroella de Montgrí, 17 de juny-15 d’octubre de 2017.

Mariano Fortuny (1838-1874). Museo Nacional del Prado, Madrid, 21 de novembre de 2017-18 de març de 2018.

Bibliographie:

CREIXELL, R. M., Pintura española en la Colección Mascort. Visiones 1800-1950. Torroella de Montgrí: Fundació Privada Mascort, 2016, pp. 40-43.

CREIXELL, R. M., Piezas escogidas. La selección del coleccionista. 10º Aniversario. Torroella de Montgrí: Fundació Privada Mascort, 2017, p. 8.