Platja de València

Joaquín Sorolla Bastida (1863-1923), València, c. 1902

Oli sobre tela

11 x 14,8 cm
Cette pièce est intégrée à la publication:
Pintura española en la Colección Mascort
Voir catalogue
Peinture
Joaquín Sorolla Bastida (1863-1923), València, c. 1902

Oli sobre tela

11 x 14,8 cm

En aquest apunt, el mestre valencià fa conviure dues temàtiques habituals en les seves grans obres on la platja n’és l’escenari. El primer d’aquests temes són els nens jugant a la vora del mar, disposats al primer pla de la composició, i el segon, la tornada de la pesca, quan les barques són arrossegades a la sorra pels bous.
Completa la composició una sèrie de barques a la sorra que el pintor disposa a la part superior de l’angle esquerra de la petita tela. Podem destacar l’ús de la pinzellada ràpida i lliure, combinada amb un domini de la taca de color, que li permet transmetre magistralment diferents sensacions, com el vaivé de les onades, la diversió dels nens o el pes dels animals dins l’aigua, tots ells protagonistes d’aquesta escena quotidiana.

Cette pièce est intégrée à la publication:

Pintura española en la Colección Mascort
Voir catalogue
Des expositions:

Painting by Sorolla, Hispanic Society of America, New York,
4 de febrer–9 de març de 1909.

Pintura espanyola a la Col·lecció Mascort. Visions 1800-1950, Casa Galibern-Fundació Mascort, Torroella de Montgrí, 4 de juny–18 de desembre de 2015.

Bibliographie:

Eight Essays of Joaquín Sorolla y Bastida. New York: The Hispanic Society of America, 1909, p. 41, No. 174.

CREIXELL, R. M., Pintura española en la Colección Mascort. Visiones 1800 -1950. Torroella de Montgrí: Fundació Privada Mascort, 2016, pp. 124-125.