La processó del Corpus

Arcadi Mas i Fondevila (Barcelona, 1852-Sitges, 1934) Barcelona, c. 1898

Carbó, gouache i aquarel·la

32 x 49 cm
Cette pièce est intégrée à la publication:
Pintura española en la Colección Mascort
Voir catalogue
Dibuix
Arcadi Mas i Fondevila (Barcelona, 1852-Sitges, 1934) Barcelona, c. 1898

Carbó, gouache i aquarel·la

32 x 49 cm

El dibuix de Mas i Fondevila, signat a l’angle inferior dret, ens mostra un carrer de Barcelona amb una multitud devota davant la Custòdia, el darrer pas que tancava la processó del Corpus a Barcelona, rebent una pluja de serpentines, clavells i ginesta, que els veïns escampen des dels balcons. La Custòdia, sota el pal·li, està flanquejada per dos guàrdies amb uniforme de gala, i el bisbe amb la mitra al davant del pas. Destaquen, especialment, el grup de personatges en diferents actituds, situats a l’esquerra de la composició, una genuflexió d’un devot, una dama vestida a la moda que es recull el vestit discretament.

L’artista aconsegueix mostrar de manera magistral la visió d’una ciutat poblada en una festivitat tan solemne com era el Corpus a Barcelona. Aquest dibuix es va publicar en la revista Álbum Salón en el número corresponent al mes de juny de 1898. Mas i Fondevila, amic de Santiago Rusiñol (1861-1931), es va establir a Sitges on juntament amb Joan Roig i Soler (1835-1918) van fundar l’Escola Luminista de Sitges.

Cette pièce est intégrée à la publication:

Pintura española en la Colección Mascort
Voir catalogue
Des expositions:

Pintura espanyola a la Col·lecció Mascort. Visions 1800-1950. Casa Galibern-Fundació Mascort, Torroella de Montgrí, 4 de juny-16 d’octubre de 2016.

Bibliographie:

CREIXELL, R. M., Pintura española en la Colección Mascort. Visiones 1800-1950. Torroella de Montgrí: Fundació Privada Mascort, 2016, pp. 126-127, cat. 41.