Església de Santa Anna de l’Estartit, Valentí Fargnoli

Església parroquial de Santa Anna de l’Estartit
Valentí Fargnoli Annetta (1885-1944)
L’Estartit, c. 1916-1920
Còpia de revelatge al gelatinobromur de plata

13 x 18 cm
Aquesta peça es troba intregrada en la publicació:
Valentí Fargnoli (1885-1944)
Veure Catàleg

Església parroquial de Santa Anna de l’Estartit
Valentí Fargnoli Annetta (1885-1944)
L’Estartit, c. 1916-1920
Còpia de revelatge al gelatinobromur de plata

13 x 18 cm

Amb aquesta fotografia, revelada en paper al gelatinobromur de plata amb un format de 13 x 18 cm, Fargnoli mostra la seva mirada de reporter o documentalista, dues de les moltes vessants d’aquest fotògraf ambulant, també retratista, fotògraf artístic i, fins i tot, avantguardista. Aquesta fotografia possiblement forma part dels encàrrecs fotogràfics que li va fer Adolf Mas per a la creació de l’lnventari Iconogràfic d’Espanya (que va ser la base de l’Arxiu Mas), que va iniciar l’any 1916 en diverses campanyes per les comarques de Girona.

S’observa la primera reforma de l’església parroquial de l’Estartit, dedicada a Santa Anna, impulsada per Pere Coll i Rigau (1853-1918) i la seva família, on encara s’aprecia el lateral de la nau de l’església primitiva, construïda entre 1750 i 1753. L’envolta un urbanisme gairebé inexistent mentre, al fons, s’aixeca la muntanya de Roca Maura.

Aquesta peça es troba intregrada en la publicació:

Valentí Fargnoli (1885-1944)
Veure Catàleg
Exposicions:

Valentí Fargnoli, 1885-1944. Fotografies de la Col·lecció Mascort. Casa Galibern-Fundació Mascort, Torroella de Montgrí, 16 de novembre de 2013 – 11 de maig de 2014.

Bibliografia:

DALMAU i ARGEMIR, D., Campanars Parroquials de Torre de Catalunya, 2001, p. 241. Recurs electrònic.

GRASSOT i RADRESA, M., Valentí Fargnoli, 1885-1944. De la fotografia artística a la Nova Objectivitat. Torroella de Montgrí: Fundació Privada Mascort, 2013.

BOADAS i RASET, J., Fotografia en temps de noucentisme. Adolf Mas, Valentí Fargnoli, Jeroni Martorell i el repertori iconogràfic. Girona: Ajuntament de Girona, 2018.