Cigonyes

Dibuix
Francesc Jutglar (Barcelona, 1962)

Tinta, llapis grafit, aquarel·la
Làmines 32 i 33 del vol. 1 del Handbook of the Birds of the World

62 x 48 cm
Dibuix
Francesc Jutglar (Barcelona, 1962)

Tinta, llapis grafit, aquarel·la
Làmines 32 i 33 del vol. 1 del Handbook of the Birds of the World

62 x 48 cm

Aquestes làmines, il·lustrades a mà per l’artista científic Francesc Jutglar (Barcelona, 1962), formen part del primer volum del Handbook of the Birds of the World -una de les obres cabdals de Lynx Edicions-, el primer tractat en la història de la ciència que estudia i il·lustra totes les espècies d’ocells del món.

Les cigonyes (Ciconiidae) són ocells de mida gran, tenen el coll i les cames llargues i poden fer entre 75 i 152 cm d’alt. Viuen en totes les regions del món excepte a l’Antàrtida. Poden viure en prats, boscos, però en àrees generalment càlides.

De les 20 espècies que hi ha al món, a casa nostra només se’n veuen dues, la cigonya blanca (Ciconia ciconia) i la cigonya negra (Ciconia nigra). La primera, actualment cria a l’Empordà gràcies a un projecte de reintroducció fet als Aiguamolls de l’Empordà, amb una població actual d’unes 120 parelles. La cigonya negra, en canvi, es troba només en migració, i de vegades alguna hiverna als arrossars de Bellcaire i de Pals. A més, us podem dir, que són guapíssimes!!

Des expositions:

Tots els ocells i mamífers del món. 30 anys de Lynx Edicions. Casa Galibern-Fundació Mascort, Torroella de Montgrí, 23 de novembre de 2019 – 13 d’abril de 2020 (prorrogable).

Bibliographie:

Del HOYO, J.; ELLIOTT, A.; SARGATAL, J., Handbook of the Birds of the World. Ostrich to Ducks. Barcelona: Lynx Edicions, 1992, vol.1, p. 456, làm. 32 i p. 462, làm. 33.

Del HOYO, J.; SARGATAL, J., Tots els ocells i mamífers del món. 30 anys de Lynx Edicions. Torroella de Montgrí/Bellaterra: Fundació Privada Mascort/Lynx Edicions, 2019, pp. 34-35.