Casc corinti

Grècia, 650 a. C.

Bronze

21 x 17 x 0,1/0,4 cm de gruix
Cette pièce est intégrée à la publication:
Piezas escogidas
Voir catalogue
Objet
Grècia, 650 a. C.

Bronze

21 x 17 x 0,1/0,4 cm de gruix

El casc, d’una gran bellesa formal, està fet a partir d’una única làmina de bronze batut amb un gruix bastant uniforme en les parets. El casc protegia la pràctica totalitat del cap del guerrer, excepte la part frontal, oberta pels ulls i del nas. Aquest exemplar ha perdut l’espiga nasal. Les vores del casc estan rodejades d’una línia de perforacions que és on anava cosit el folre protector, normalment de cuir, que protegia el guerrer de l’aspror del metall i esmorteïa els possibles cops.

Un casc molt semblant a aquest va ser trobat al riu Guadalete, i actualment es troba al Museo Arqueológico Municipal de Jerez.

Cette pièce est intégrée à la publication:

Piezas escogidas
Voir catalogue
Des expositions:

Peces escollides. La selecció del col·leccionista. Casa Galibern-Fundació Mascort, Torroella de Montgrí, 17 de juny-15 d’octubre de 2017.

Bibliographie:

CREIXELL, R. M., Piezas escogidas. La selección del coleccionista. 10º Aniversario. Torroella de Montgrí: Fundació Privada Mascort, 2017, p. 38, cat. 1.