Calze de Santa Maria del Mar o dels Masos

Barcelona, s. XVIII

Plata i plata daurada

25 x 15 cm (Ø boca)

El calze té un peu circular amb diferents plantes de perfil esglaonat que van disminuint progressivament. La central s’aixeca lleugerament i serveix de base al coll de la tija. Es tracta d’un cos balustrat que enllaça amb el nus piriforme invertit. La copa està dividida en dos per una motllura més gruixuda, destacada per un filets molt fins. La part superior és llisa i daurada i la inferior, o sotacopa, blanca. La part inferior del peu mostra tres marques: localitat, marcador i artífex.

Es conserva l’estoig de cuir i la patena originals.

L’art de la plata i dels seus artífex a la Col·lecció Mascort. Casa Galibern-Fundació Mascort, Torroella de Montgrí [a determinar].

SANJOSÉ, L. de, El arte de la plata y de sus artífices en la Colección Mascort. Torroella de Montgrí, Fundació Privada Mascort [en preparació].