Carta nàutica

Laurent BRÉMOND (s. XVII-XVIII), editor

Gravat al coure i acolorit

Petja: 48,3 x 70 cm; fulla: 50,6 x 72,3 cm
Cette pièce est intégrée à la publication:
La Cartografía de la Colección Mascort
Gravat
Marsella, 1723

Henry Michelot (Saint-Malo, s. XVII-XVIII), autor
P. STARCKMAN (actiu 1705-1751), gravador
Laurent BRÉMOND (s. XVII-XVIII), editor

Gravat al coure i acolorit

Petja: 48,3 x 70 cm; fulla: 50,6 x 72,3 cm

La carta nàutica ens mostra, a l’esquerra del mapa i dins d’una cornucòpia ornamental amb l’escut de Jean Philippe d’Orléans (1702-1748), a qui anava dedicada l’obra, el títol de la carta: SUITTE DES / CÔTES D’ESPAGNE, / DEPUIS LE CAP ST. MARTIN / JUSQU’AU CAP ST. SEBASTIEN / AVEC LES ISLES DE / MAYORQUE / MINORQUE / ET D’YVICE.
Al marge superior i al lateral esquerre presenta els mapes del Plan de la baye de Sofa (badia del Alfacs al sud del Delta de l’Ebre) i Plan du port Maon en l’Isle de Minorque (Maó). A la dreta del mapa trobem una cartel·la amb les escales, rematades per dos dofins que sostenen un rellotge de sorra, entre dues esferes armil·lars. El mapa presenta, sobre el mar, tres roses dels vents, indicant 32 rumbs cada una, i una d’elles mostra una creu de Malta. La carta conté nombrosa toponímia en francès nàutic de l’època, com Tourille (Torroella de Montgrí), Palafregeau (Palafrugell), Vila Sau (Vilassar de Mar) o Villanau la Trinita (Vilanova i la Geltrú).

Aquesta carta formava part d’un atles publicat a Marsella per Laurent Brémond, titulat Cartes hidrographiques de la Mer Mediterranée, que incloïa 14 mapes de la costa del Mediterrani.

Cette pièce est intégrée à la publication:

La Cartografía de la Colección Mascort

La Cartografia de la Col·lecció Mascort. Escenes de la història. Casa Galibern-Fundació Mascort, Torroella de Montgrí, 16 de juny-14 d’octubre de 2018.

PADROSA GORGOT, I., La Cartografía de la Colección Mascort. Escenas de la Historia. Torroella de Montgrí: Fundació Privada Mascort, 2018, pp. 70-71.