Santa Caterina

Escola catalana, c. 1680-1730

Oli sobre tela

103 x 115 cm
This piece is integrated into the publication:
El arte de la pintura y el dibujo
See catalog
Painting
Escola catalana, c. 1680-1730

Oli sobre tela

103 x 115 cm

Aquesta peça ens mostra a Santa Caterina d’Alexandria amb la roda dentada, atribut del seu martiri, en una actitud d’oració i recolliment. Al seu davant, un llibre obert, símbol de la saviesa amb la que va defensar la seva fe.

Santa Caterina porta un collaret de perles rodones i un segon collar de baules daurades amb pedres vermelles encastades. De la pedra central del collar en penja una altra baula amb una pedra de color negre, simulant ònix o atzabeja. I aquest darrer, sosté el que sembla una perla en forma de pera. Als dos braços, i subjectant cada una de les mànigues, presenta uns fermalls daurats amb unes pedres ovals de color negre. La santa porta sobre el cap un vel subtil que davalla sobre la seva esquena, i que s’aguanta mitjançant una torsió al seu voltant del seu cap i sota el pes de la corona rematada amb pics triangulars i punxeguts. La corona està decorada amb unes pedres rectangulars de color bordeus i blanc.
This piece is integrated into the publication:

El arte de la pintura y el dibujo
See catalog
Exhibitions:

El arte de la pintura y el dibujo. Visiones 1400-1800. Casa Galibern-Fundació Mascort, Torroella de Montgrí, 27 de junio-12 de octubre de 2015.

Bibliography:

CREIXELL, R. M., El arte de la pintura y el dibujo. Visiones 1400-1800. Torroella de Montgrí: Fundació Privada Mascort, 2015, pp. 88-89.