Medalló

Sicília, Trapani, segle XVII

Coure daurat, corall vermell i plata

8 x 5,5 cm; 40,5 g
Aquesta peça es troba intregrada en la publicació:
Piezas escogidas
Veure Catàleg
Joia
Sicília, Trapani, segle XVII

Coure daurat, corall vermell i plata

8 x 5,5 cm; 40,5 g

Aquest medalló està format per una placa oval de coure daurat, la qual està retallada seguint un patró geomètric i decorada amb aplics de corall amb flors de vuit pètals, esferes i roleus a la vora exterior, tots ells subjectes per perns de plata. El penjoll presenta, al centre, la imatge en alt relleu de Santa Caterina d’Alexandria tallada en corall, coronada, amb una espasa a la mà dreta i gairebé agenollada sobre la roda dentada, tots ells símbols del seu martiri. A la part superior de la placa, en l’àpex, presenta una anella per a la subjecció.

El corall vermell, Corallium rubrum, del regne animal, durant segles ha estat considerat com un amulet o un talismà pels nadons, que els proporcionava una protecció màgica i, fins i tot, era utilitzat per la medicina. Durant el Renaixement, el corall era considerat un vegetal, i en la iconografia cristiana simbolitzava el poder omnipotent de Déu, ja que representava el poder diví tant a la terra com en les profunditats de la mar.

Aquesta peça es troba intregrada en la publicació:

Piezas escogidas
Veure Catàleg
Exposicions:

Peces escollides. La selecció del col·leccionista. Casa Galibern-Fundació Mascort, Torroella de Montgrí, 17 de juny-15 d’octubre de 2017.

Bibliografia:

CREIXELL, R. M., Piezas escogidas. La selección del coleccionista. 10º Aniversario. Torroella de Montgrí: Fundació Privada Mascort, 2017, p. 129, cat 84.